איזה סלולרי מומלץ למבוגרים?

הילדים שלנו נולדו לתוך עולם שבו סמארטפונים הם פריט יומיומי. בהתאם מיד כשהם מקבלים טלפון חכם הם שולטים בו, ובעצם עוד לפני שהם הופכים לבעלי סמארטפון משלהם הם מפגינים מיומנות גבוהה בשימוש בסלולרי שלנו ההורים. אבל עבור ההורים שלנו השימוש בסלולרי אינו מובן מאליו. באופן כללי לא קל להסתגל לחידושים בגיל מבוגר, וכשמדובר במכשיר מאתגר, חשוב לקנות דגם שמותאם למאפיינים הספציפיים של בני ובנות גיל הזהב.

סמארטפון או סלולרי "רגיל"?

ההתלבטות הראשונה כשמחפשים סלולרי מומלץ למבוגרים היא האם להעדיף סמארטפון או לקנות להם טלפון סלולרי ייעודי עבורם, לא חכם אבל נוח מאוד לשימוש. באופן טבעי בסעיף זה אין המלצה חד משמעית: יש מבוגרים שנהנים מכל היתרונות של הסמארטפונים ונוהגים להשתמש בכל האפליקציות, ומצד שני יש גם מי שמעדיפים מכשיר בסיסי יותר שבעיקר מאפשר להם לדבר עם אחרים בכל מקום שבו הם נמצאים (בתוספת למספר אפשרויות אחרות כמו למשל SMS-ים, מצלמה סבירה וכו').

הדרך הטובה ביותר לבחור היא להגיע עם האדם המבוגר לחנות שיש בה מגוון רחב מאוד של טלפונים סלולריים משני הסוגים, למשל רשת חנויות ומעבדות סלולר מקסימה, ולאפשר לאדם להתנסות מעט גם עם סמארטפון וגם עם סלולרי רגיל – ואז להחליט מהי האופציה העדיפה מבחינתו.

איכות שמע גבוהה

סעיף שעליו אי אפשר להתפשר הוא איכות שמע. אין כמעט אדם שחוש השמיעה שלו לא חווה ירידה מסוימת בתפקוד בגיל מבוגר, ולכן אם רוצים להבטיח שימוש יעיל ונוח בסלולרי מומלץ בחום לבחור דגם שמצטיין בהיבט הזה.

גם עוצמת הצלצול המקסימלית צריכה להיות גבוהה, וכדאי גם שמנגנון בחירת העוצמה יהיה פשוט ונגיש. בדרך כלל דווקא בטלפונים הפשוטים, שלא כוללים רכיבים חדשניים רבים, יש ספיקרים יותר גדולים, ולכן הם מתאימים יותר לקהל המבוגר.

תפעול נוח

אם בוחרים לאדם מבוגר טלפון עם כפתורים, חשוב שהכפתורים יהיו גדולים ככל האפשר – כך שיהיה לו נוח וקל לתפעל את המכשיר ולבצע כל פעולה שירצה בלי טעויות מתסכלות בהקשה. אם הבחירה היא בסמארטפון הדגש עובר למערכת ההפעלה של הטלפון – ככל שהיא ידידותית יותר למשתמשים, כך האדם יוכל להפיק יותר תועלת מהמכשיר בלי להסתבך.

לחצן מצוקה

אחת הסיבות העיקריות להצטיידות בטלפון סלולרי מבחינת אנשים מבוגרים היא היכולת להזעיק עזרה במצבי חירום. חלק מהדגמים כוללים כפתור מצוקה מובנה, ובאופן טבעי כשבוחרים בהם קל יותר להזעיק עזרה – כולל במקרים שבהם האדם לא מצליח לחייג או לתפעל את המכשיר באופן מלא. לחיצה על כפתור המצוקה גם מעבירה את המכשיר באופן אוטומטי לספיקר, כך שהאדם שנמצא במצוקה יוכל להעביר את כל המידע הרלוונטי באופן יעיל יותר. באופן טבעי זהו סלולרי מומלץ לאנשים מבוגרים שחוששים מפני תרחישים שבהם הם יהיו זקוקים לעזרה באופן מידי.

עוד כתבות מעניינות:

construction
כלכלה ומסחר

כיצד ניתן לקדם פרויקט תמא 38 תוך שמירה על בטיחות מרבית?

לנוכח האיום של רעידות אדמה בישראל, תוכנית תמ"א 38 הפכה לנושא מוכר בקרב הציבור והביאה לשינוי בכללי המשחק בכל הקשור לחיזוק מבנים והתחדשות עירונית. עם זאת, בעלי נכסים וקבלנים נתקלים לעיתים קרובות בקשיים בהשלמת פרויקטים אלה בקצב הרצוי, אחת הסיבות לכך היא על מנת לא לוותר על הבטיחות הנדרשת.

צילום
טכנולוגיה ודיגיטל

כיצד ידע פורמלי משפר את כישורי הצילום מעבר לרמות חובבניות?

בעולם העצום והמתפתח ללא הרף של הצילום, הוויכוח בין הערך של ידע פורמלי לבין הגישה הגולמית והבלתי מסוננת של צילום חובבני נמשך. בעוד שלשניהם יש את היתרונות שלהם, הבנת החשיבות של ידע בצילום יכולה לשפר משמעותית את כישוריו של הצלם מעבר לרמות חובבניות.

התמודדות עם אתגרים בשיפוץ

יציאה למסע שיפוץ מבטיחה את ההתרגשות של שינוי מרחב למשהו חדש ומותאם אישית. עם זאת, תהליך זה אינו נטול אתגרים – עיכובים, חריגות תקציב, בעיות בלתי צפויות ותקשורת לקויה יכולים כולם להוסיף שכבות של לחץ ומורכבות. מדריך זה עוסק באסטרטגיות מעשיות להתגברות על מכשולי שיפוץ נפוצים. היכנסו