החלטה נכונה של פיצול השקעות

אחד הכללים החשובים ביותר בעולם ההשקעות, בין אם אנחנו משקיעים קטנים ובין אם אנחנו משקיעים בסכומי כסף גדולים, זה לא להשקיע את כל הכסף שעומד לרשותנו במקום אחד. באופן כללי, הכלל הזה חשוב בהרבה מאוד דברים בחיים, אך בעולם ההשקעות הביטוי "לא לשים את כל הביצים בסל אחד" הוא הרבה יותר משמעותי ובעל חשיבות כלכלית גבוהה.

הרעיון שעומד מאחורי ביטוי זה או חשיבה בצורה כזו, הוא שאם אנחנו רוצים להשקיע בצורה חכמה ולייצר לעצמנו יותר אופציות לרווח, אזי שאנחנו צריכים לבחור בדרך התנהלות של פיצול השקעות ולא השקעה במקום אחד. כמובן שעלינו לבחור מספר מסלולים או אופציות שיכולות להתאים לנו, בין אם זה מבחינה כלכלית ובין אם זה מבחינות אחרות, אך מוטב לבחור כמה אופציות ולא אופציה אחת.

במאמר זה נסביר איך מה זה פיצול השקעות בפועל וכיצד מנהל תיק השקעות יכול לעזור לנו בשביל להשקיע את הכסף שלנו בצורה חכמה. לפני כן נדגיש רק שהבחירה היא בידינו, כלומר אנחנו מחליטים איפה להשקיע, מה להשקיע וכיצד. הגורמים שעוזרים לנו בכך, יכולים לייעץ ולהמליץ, אך בסופו של דבר הם יצטרכו לבצע את הצעדים שאנחנו מבקשים מהם.

 

מה זה פיצול השקעות ולמה חשוב לפעול כך

נניח ויש לנו מאה אלף דולר להשקעה. עומדת בפנינו השאלה, כיצד נרצה להשקיע אותם, מתוך מטרה לייצר תשואה משמעותית, מתוך כוונה לייצר השקעה לאורך זמן, סיכון נמוך ועוד. יש לנו אפשרות לבחור מסלול מסוים ולהניח את כל הכסף שם. לכאורה זה יקל עלינו, מאחר ואנחנו מושקעים רק במקום אחד, דמי הניהול הם רק עבור השקעה זו, עלינו לעשות מעקב רק על השקעה אחת. על פניו זה הרבה יותר פשוט ונוח.

העניין הוא, שאם ההשקעה הזאת נופלת, אז איבדנו את כל הכסף שהשקענו. גם אם יהיה לנו זמן לצאת ממנה במידה ונגלה שהיא לא מייצרת רווח אלא הפסד, אנחנו עדיין נהיה במצב לא טוב ביחס לנקודת ההתחלה.

לעומת זאת, אם יש לנו מאה אלף דולר ואנחנו בוחרים במסלול של פיצול השקעות, כפי שכל מנהל תיק השקעות יציע לנו לעשות, אזי אנחנו נוכל לפזר את הכסף שעומד לרשותנו בהשקעות שונות, ואז הסיכוי שנרוויח גדול יותר. גם אם השקעה אחת נופלת, עדיין יש לנו אפשרות ליהנות מהשקעות אחרות. אנחנו נשלם  פחות על דמי ניהול ונוכל ליהנות מהשקעות הרבה יותר חכמות. בסיכומו של דבר, פיצול השקעות מאפשר לנו ליהנות מהרבה יותר אפיקי השקעה ועל כן גם ליהנות מהרבה יותר אפיקי רווח.

 

איך עושים את זה נכון?

כאמור, אנחנו יכולים להיעזר בשירותיו של מנהל תיק השקעות בשביל להשקיע את הכסף שלנו במגוון השקעות שונות. אך חשוב לומר, שאם אנחנו רוצים לפצל את ההשקעות, עלינו להכיר וללמוד את התנאים של השוק, להבין בדיוק מה המסלולים שעומדים לפנינו ואיפה משתלם לנו להשקיע.

עצם זה שאנחנו מבצעים פיתול לא אומר שכל מסלול הוא בהכרח רלוונטי ומתאים עבורנו. למשל, אם יש לנו מאה אלף דולר ונבחר לפצל אותם למסלולי השקעה שונים, הרי סביר להניח שיהיו השקעות מסוימות שלא ישתלמו, בין אם זה בגלל שמדובר על סכומי קטנים מדי ובין אם זה בגלל שהסיכון הוא עדיין גבוה מדי. לכן אנחנו צריכים לבחון כל מסלול וכל אופציה, לראות מה התשואה האפשרית, מה דמי הניהול, וכיצד אנחנו יכולים להפיק מזה תועלת.

עלינו לפצל את ההשקעה שלנו, באופן כזה, שכל ההשקעות יאזנו זו את זו, כלומר, לא יהיו בהכרח מאותו תחום, וכן אם השקעה אחת היא לכאורה בסיכון גבוה, אז השקעה אחרת תהיה בסיכון יותר נמוך.

 

איך מנהל תיק השקעות יכול לעזור לנו?

מטרתו של מנהל תיק השקעות הוא לבחון את היכולות שלנו, לבחון כמה כסף עומד לרשותנו לצורך השקעה, מה האופציות שעומדות לרשותנו, ובסופו של דבר להמליץ לנו כיצד להתנהל עם הכסף שלנו ולהשקיע את הכסף במקומות שיכולים להטיב איתנו.

הוא כמובן צריך לספק לנו הסבר על ההשקעות, על התנודתיות של שוק ההון, ואיך אנחנו יכולים להפיק תועלת מכל השקעה שאנחנו בוחרים לעשות בכסף שלנו.

 

עוד כתבות מעניינות:

construction
כלכלה ומסחר

כיצד ניתן לקדם פרויקט תמא 38 תוך שמירה על בטיחות מרבית?

לנוכח האיום של רעידות אדמה בישראל, תוכנית תמ"א 38 הפכה לנושא מוכר בקרב הציבור והביאה לשינוי בכללי המשחק בכל הקשור לחיזוק מבנים והתחדשות עירונית. עם זאת, בעלי נכסים וקבלנים נתקלים לעיתים קרובות בקשיים בהשלמת פרויקטים אלה בקצב הרצוי, אחת הסיבות לכך היא על מנת לא לוותר על הבטיחות הנדרשת.

צילום
טכנולוגיה ודיגיטל

כיצד ידע פורמלי משפר את כישורי הצילום מעבר לרמות חובבניות?

בעולם העצום והמתפתח ללא הרף של הצילום, הוויכוח בין הערך של ידע פורמלי לבין הגישה הגולמית והבלתי מסוננת של צילום חובבני נמשך. בעוד שלשניהם יש את היתרונות שלהם, הבנת החשיבות של ידע בצילום יכולה לשפר משמעותית את כישוריו של הצלם מעבר לרמות חובבניות.

התמודדות עם אתגרים בשיפוץ

יציאה למסע שיפוץ מבטיחה את ההתרגשות של שינוי מרחב למשהו חדש ומותאם אישית. עם זאת, תהליך זה אינו נטול אתגרים – עיכובים, חריגות תקציב, בעיות בלתי צפויות ותקשורת לקויה יכולים כולם להוסיף שכבות של לחץ ומורכבות. מדריך זה עוסק באסטרטגיות מעשיות להתגברות על מכשולי שיפוץ נפוצים. היכנסו