הרצאת אורח – עמותת פעמונים

(מנהיגות אזרחית – ארגון הגג של המגזר השלישי בישראל. המטרה של הארגון היא לייצג את הארגונים מול נושאים כמו מיסוי, פוליטיקה).

ארגון פעמונים הוקם לפני 16 שנים. הרעיון הוא להבין משפחות ולעזור להן להבין איך עובדים עם כסף – חינוך פיננסי. הארגון פועל בפעילות ארצית וישנם כ- 2500 מתנדבים. כולם עוברים הכשרה. חוץ מליווי פרטני יש רצון להוביל את המסר של אחריות כלכלית במשפחה. ישנו משולש של אחריות.

ישנם 60 שכירים בארגון. היקף תקציבי של 15 מיליון ש"ח. 99% בנוי מתרומות ו1% מהממשלה. יש מבנה ייחודי של גיוס התרומות – הרבה תורמים שתורמים מעט. 15  אלף תורמים בהוראות קבע. 80% תורמים פרטיים ו20% עסקיים. כך התורם לא יכול להשפיע לעומת אם היה תורם סכומים גדולים.

חיבור פעמונים למגזר העסקי: השותפות עם העסקי מגיעה מתוך תפיסה איך אני בתור עמותה יכולה לעזור לך. העובדים שלך הם קהל היעד של העמותה והעמותה לא באה מתוך נחיתות אלא מתוך כך שיעזרו לעסק. כך נוצרת שותפות שמתחילה פנימה בתוך המערכת העסקית וגם חיצונית איפה שהעסק רוצה להשפיע. העסק למשל מזמין את העמותה לסדנא. יש גם הרבה ארגונים שרואים שהאחריות התאגידית שלהם היא דרך מתנדבים. העסק נותן עובדים שלו שיצבעו למשל בתים.

קהל היעד של פעמונים: האחריות של המשפחה היא לדעת שהיא צריכה עזרה. ובוודאי שגם מפנים משפחות לעמותה (בנקים, משרד הרווחה, עמותות אחרות). קהל היעד הוא העובדים העניים. מהעשירון השלישי ומעלה (עד בערך שביעי) ורק עם אנשים שיש להם פוטנציאל עבודה/שיקום.

הרצאת אורח – יד שרה 4/6/2012:

הארגון הוקם ב4.7.1976. מטרת העמותה – להעניק בהתנדבות שירותי בית המאפשרים לאנשים בעלי קשיים לחיות בביתם במקום במוסדות שיקום. לארגון כ-100 סניפים וכ-600 מתנדבים. נעזרים מידי שנה 380,000 הוצאות ביסוס ופיתוח שירותים. 80 מליון שח מתרומות, 120 עובדים בשכר.

יד שרה תורמת לא רק ציוד רפואי כמו כסאות גלגלים, משאבות הנקה אלא גם רכבי נכים – נכונית – שירותי הסעה למוגבלי תנועה (למשל אדם שמאושפז בבי"ח וצריך ללכת לאירוע של בן משפחה אך מחובר לבלון חמצן). בנוסף – במקום יש מרכזי תצוגה לדוג' בבאר שבע.

יד שרה גם תורמת שירותי לחצני מצוקה, משרוקיות לילדים בעלי צרכים מיוחדים, שיקומון. במרכזי התצוגה יש מרפא בעיסוק בנותן פתרונות יומיומיים לכל מיני בעיות. בנוסף – לארגון יש מרכזי יום שיקומיים, ייעוץ משפטי חינם למבוגרים.

הארגון מחפש שותף עסקי והצורך שלו הוא במודעות למגוון שירותי הארגון וכמו כן להדריך ולמקצע את המתנדבים בנושאים שונים כמו מחשב, הצגה מול קהל ועוד. כרגע לארגון יש מחסור במתנדבים מקצועיים. החברה גייסה חברות כמו: MSD כדי ללמד את המתנדבים לעסוק במחשב.

הרצאת אורח – MSD – אחריות חברתית – 4/6/2012:

חברת תרופות בינ"ל שמקורה בארה"ב. חברה שמתפתחת, מייצרת ומשווקת תרופות במגוון רחב. בארץ יש כ-200 עובדים בארגון שפזורים בשטח ואנשי משרד.

פרויקט 'האדם במרכז' – שותפות בין יד שרה לMSD. הפרויקט למעלה מ-5 שנים וזו אחריות חברתית שמחולקת ל-3:

  1. אגף תרומות
  2. איכות הסביבה – במטרה לשפר את איכות הסביבה
  3. ערוץ הקהילה – מצד אחד התנדבות פרטנית של עובדי החברה ומצד שני שותפות עם יד שרה –האדם במרכז – בפרויקט זה מושקעים משאבי אנוש רבים.

פרויקט האדם במרכז:

MSD לקחה ליווי מקצועי שמתמחה בליווי חברות עסקיות בשותפות עם מלכ"רים (מעורבות חברתית). לאחר מכן הוגדר תהליך של חזון ומטרה וכמובן הוקדש למטרה תקציב. לאחר שברמת ההנהלה היה ברור שרוצים לעסוק במעורבות חברתית, היה צורך לשתף את העובדים. הבדיקה הייתה באמצעות שאלון שהועבר לעובדים על מנת לבדוק אם הם מעוניינים להשתתף בפרויקט מסוג זה ועל בסיס התשובות התקדמו. הקימו צוות של אחריות חברתית, הם תרגמו את זה לעקרונות ובחרו שותף קהילתי 'יד שרה'. המתנדבים בפרויקט הם עובדי החברה. המטרה היא להוציא את הטוב ביותר מהעובדים. מטרת הפרוייקט לתת פלטפורמה אופטימאלית שתאפשר לעובדים לבטא אחריות חברתית ולהשפיע על הקהילה בעזרת כישורי העובדים.  הפרויקט הכיל 3 ערוצי התנדבות:

  1. קהילה – מתנדבי MSD מצטרפים למערך המתנדבים של יד שרה – לחצני מצוקה, תיעוד סיפורי חיים.
  2. רפואה – הגברת המודעות לשירותי יד שרה בקרב הקהילה הרפואית (רופאים), ע"מ שיפנו מטופלים לקבלת שירות. שיחות יומיומיות עם הקהלה הרפואית – בערוץ זה המספר הרב ביותר של מתנדבים.
  3. הדרכה – הדרכת מתנדבי יד שרה בנושאים רלוונטים להתמחותם – הדרכת מחשבים, מצגות. יש לציין שזה לא מצריך מהעובדים שעות נוספות אלא נעשה במסגרת שעות העבודה. המתנדבים בערוץ הקהילה באו במגע ישיר עם הנזקקים.

החברה דואגת כל הדרך להיות בתקשורת. היא מפרסמת בעיתונות (חיצונית ופנימית).

תוצאות – פנימי:

  • מספר עבודים גדל והכפיל עצמו בגלל הפרויקט.
  • ברמת העובד – חיזוק ההרגשה הטובה אצל עובד שנמצא בחברה שאכפת לה מהקהילה.

תוצאות – חיצוני:

  • יותר חברות עסקיות מתעניינות בפרויקטים מסוג זה.
  • דוגמא להצלחה יוצאת דופן.

תנאים להצלחת שיתוף פעולה עסקי-קהילתי:

  1. התנדבות שעונה על צורך אמיתי
  2. שימוש מושכל בכישורי העובדים במסגרת ההתנדבות
  3. התנדבות שמתאימה לזמינות של אנשים עובדים
  4. התנדבות שהשותף הקהילתי יכול להכיל
  5. גמישות והקשבה

הפרויקט מתחלק ל-2 התנדבויות:

  1. התנדבות בשיקומונים של 'יד שרה' – העברת סדנאות בתחומים שונים.
  2. התנדבות בבתי חולים בהם יש סניפים של יד שרה – מגיעים לחולים ומסבירים על סניפי יד שרה.

עוד כתבות מעניינות:

construction
כלכלה ומסחר

כיצד ניתן לקדם פרויקט תמא 38 תוך שמירה על בטיחות מרבית?

לנוכח האיום של רעידות אדמה בישראל, תוכנית תמ"א 38 הפכה לנושא מוכר בקרב הציבור והביאה לשינוי בכללי המשחק בכל הקשור לחיזוק מבנים והתחדשות עירונית. עם זאת, בעלי נכסים וקבלנים נתקלים לעיתים קרובות בקשיים בהשלמת פרויקטים אלה בקצב הרצוי, אחת הסיבות לכך היא על מנת לא לוותר על הבטיחות הנדרשת.

צילום
טכנולוגיה ודיגיטל

כיצד ידע פורמלי משפר את כישורי הצילום מעבר לרמות חובבניות?

בעולם העצום והמתפתח ללא הרף של הצילום, הוויכוח בין הערך של ידע פורמלי לבין הגישה הגולמית והבלתי מסוננת של צילום חובבני נמשך. בעוד שלשניהם יש את היתרונות שלהם, הבנת החשיבות של ידע בצילום יכולה לשפר משמעותית את כישוריו של הצלם מעבר לרמות חובבניות.

התמודדות עם אתגרים בשיפוץ

יציאה למסע שיפוץ מבטיחה את ההתרגשות של שינוי מרחב למשהו חדש ומותאם אישית. עם זאת, תהליך זה אינו נטול אתגרים – עיכובים, חריגות תקציב, בעיות בלתי צפויות ותקשורת לקויה יכולים כולם להוסיף שכבות של לחץ ומורכבות. מדריך זה עוסק באסטרטגיות מעשיות להתגברות על מכשולי שיפוץ נפוצים. היכנסו