טיפים לראיון עבודה

  • על הנייר אתם נראים טוב, מזמינים אתכם כדי להכיר אתכם לעומק (להכיר את המוסר) ולכן לא לספר מה שכתוב כבר בקו"ח אלא לספר מעבר למה שרשום.
  • הזמן קצר בראיון עבודה. צריך לנצל אותו בלהגיד מה שהקו"ח לא יכולים להגיד.
  • צריך לספר על תכונות שתואמות לתפקיד שאליו אנו שואפים. למשל, אם אנחנו בראיון להיות איש שיווק אז תכונות האופי שאני ארצה להבליט בראיון יהיו יכולת מכירה, יכול בינאישית, כושר ביטוי, אסרטיביות, יצירתיות, ייצוגיות (נבוא בלבוש ייצוגי וזה יהיה מסר בלתי מילולי).
  • אם שואלים אותי אם אני מתכננת לעשות תואר שני אז התשובה צריכה להיות במסגור חיובי "היום תואר שני זה חובה ואי אפשר להתקדם בלי זה" אבל להיזהר לא להגיד את זה בצורה שתעביר מסר סמוי.
  • כששואלים אותי למה עזבתי את המקום עבודה הקודם אז להגיד את הסיבה באופן חיובי ולהראות שלא מתביישים.

דיון כיתתי על הנאום של אורלי אינס

המרצה ניסתה להעביר שאם לא מקבלים את המוסר אז לא נקבל גם את המסר, והרבה אנשים תופסים את אורלי אינס כמעצבנת וכמישהי שלא עברה תקיפה מינית, ולא מקבלים אותה כמוסרת ולכן למרות שהנאום מורכב טוב עם ביסוס כמוסרת ועם תיאום ציפיות וכו' עדיין הרבה אנשים לא מקבלים את הנאום הזה.

ניתוח המסר שלה:

  • זמן חסד= הפסקה הראשונה. כל המדינה מכירה את "א", אז עצם העובדה שהיא מזכירה את השם "א" זה מושך את תשומת הלב של הקהל ומשתיק אותו.
  • פתיחת קשב קהל= תיאום ציפיות- 2 הפיסקאות הנוספות. היא מבססת את עצמה כמוסרת ואומרת על מה היא הולכת לדבר ועל מה לא.
  • ייחודיות= כשהיא אומרת את הקטע האישי –אני קורבן שלא מפחדת ולא מהססת, אך השילוב של הקטע האישי עם הקטע המקצועי- פעילה בתחום זה. היא מזדהה עם הקורבנות ועם הפעילים.
  • יצירת ערך= הערך של כל מי שנמצא שם – לבוא ולהגיד את הדברים, לא לשתוק..
  • גוף= מתחיל בפסקה 4. המסר הסמוי – מראה שזה לא מקרה פרטי שלה אלא משהו שמתאים לכולן, היא מדברת על כל הסבל שעוברת קורבן אחרי שהיא מתלוננת על התקיפה.
  • טרמינולוגיה= "דמי היתר" , "רכוש ציבורי" , "להשחיר את אישיותי". היא הייתה יכולה לומר "הקשו עליי" אך במקום זאת היא משתמשת בטרמנילוגיה קשה מאוד שמשתמשים בה במקרי אונס.
  • סיכום= היא לא סיכמה את דבריה אך יש קריאה לפעילות עתידית: יש אמון מוחלט ברשויות החוק, הכל יהפוך למעשה..
  • מסר סמוי= אסור לשאול מתלוננת למה היא מתלוננת זמן רב אחרי המקרה. "הם (המשטרה) כנראה לא מבינים את החוק", המסר הזה עוזר לה לבסס את עצמה.

יוריסטיקות:

  • יוריסטיקת המומחה= "משום שכנראה לא מבינים את הקורבנות"
  • יוריסטיקת הפחד= "כשרואים מה קורה לי, קורבנות יפחדו לדבר"
  • יוריסטיקת המניע= כשהיא אומרת שזה לא ייתן רק לה משהו, אלא שגם קורבנות נוספות לא יחששו לדבר
  • יוריסטיקת המקריות= על הדרך היא אומרת "אני בעצמי מתוקף תפקיד"

המסר שלה:
"ערב טוב. בפתח הדברים, לטובת מי שרוצה להיות בטוח,  אני מצהירה מעל הבמה הזאת שאני מוותרת על החיסיון. שמי אורלי אינס. בשבועות האחרונים קיבלתי שם חדש – א'. אז אני כבר לא א', אני לא מסתתרת, אני לא מתביישת, אני לא עשיתי שום דבר רע. אני לא מפחדת".

הגעתי לכאן הערב כדי לומר די. זה אני, זה שמי, אלו פניי. כפי שאמרתי, אני מוותרת על החיסיון, על הטשטושים, על ההסוואות החלקיות להן זכיתי בימים האחרונים. אני מוותרת עליהן.
"רבים מהאנשים שנמצאים כאן הערב, הפעילים והפעילות בנושאים הקשורים לאלימות ולקורבנות העבירה, בוודאי מכירים אותי.

הגיתי והובלתי בשנים האחרונות את התכנית "עיר ללא אלימות", ביחד עם שותפים רבים. אני עוסקת בהתמודדות עם אלימות למעלה מ-20 שנה. אני נמצאת כאן הערב בשני כובעים: גם בכובע אישי, כמי שחוותה חוויות שעליהן אין בכוונתי לדבר הערב, וגם בכובע הציבורי, כפי שאמרתי קודם, כמי שמנסה לסייע שנים רבות בידיהם של קורבנות העבירה. אני נמצאת כאן הערב על מנת להשמיע ולייצג את קולם השקט, המהסס והמפוחד בדרך כלל של קורבנות העבירה".

"בשבועות האחרונים, מאז העזתי להתלונן, דמי הותר בתזזיתיות חסרת תקדים. עוסקים רבים בניסיון להשחיר את אישיותי, את אמינותי, אורח חיי ואת כוונותיי. הנרטיבים המרכזיים שסופרו בימים ובשבועות האחרונים לא עסקו בשאלות הנוקבות העולות מתוך הסיפור עצמו, אלא בשאלה הגורלית מי היא 'ד"ר א'?".

"במהלך השבועות האחרונים הוצגתי על ידי גורמים שונים כמתלוננת סדרתית, כמעלילת עלילות, כמי שבוחשת במינוי מפכ"ל משטרת ישראל, וכאישה מניפולטיבית. אמרו על אישיותי שאינני אמינה, אמרו שאני פועלת משיקולים זרים. אמרו עליי שאני אישה חזקה ואז תהו 'איך ייתכן שהתעללו בה והטרידו אותה, ואיך זה שהיא לא התלוננה?'. זאת שאלה בלתי לגיטימית בעליל, יודע כל מי שמבין בקורבנות".

"סיפרו סיפורים מתוך ההיסטוריה המאוד אישית שלי, סיפורים שאינם רלוונטיים כלל וכלל לפרשה. חשפו את שמי ואת פניי בניגוד לחוק באתרי אינטרנט רבים. טוקבקיסטים מעבירים שעות ארוכות בניסיון לנהל מלחמה פסיכולוגית מולי, תוך שהם משמיצים אותי, מעליבים אותי ומבזים אותי. עסקו בעבר המיני שלי בניגוד לחוק.

עוד כתבות מעניינות:

צילום
טכנולוגיה ודיגיטל

כיצד ידע פורמלי משפר את כישורי הצילום מעבר לרמות חובבניות?

בעולם העצום והמתפתח ללא הרף של הצילום, הוויכוח בין הערך של ידע פורמלי לבין הגישה הגולמית והבלתי מסוננת של צילום חובבני נמשך. בעוד שלשניהם יש את היתרונות שלהם, הבנת החשיבות של ידע בצילום יכולה לשפר משמעותית את כישוריו של הצלם מעבר לרמות חובבניות.

התמודדות עם אתגרים בשיפוץ

יציאה למסע שיפוץ מבטיחה את ההתרגשות של שינוי מרחב למשהו חדש ומותאם אישית. עם זאת, תהליך זה אינו נטול אתגרים – עיכובים, חריגות תקציב, בעיות בלתי צפויות ותקשורת לקויה יכולים כולם להוסיף שכבות של לחץ ומורכבות. מדריך זה עוסק באסטרטגיות מעשיות להתגברות על מכשולי שיפוץ נפוצים. היכנסו

שיפור הנגישות: התפקיד הקריטי של מעליות בחברות 

בעידן שבו שילוב והזדמנות שווה עומדים כעמודי התווך של חברה מתקדמת, לא ניתן להפריז בחשיבות הנגישות. זה לא רק עניין של הסרת מחסומים פיזיים – זה עניין של מתן אפשרות לכל פרט, ללא קשר ליכולותיו הפיזיות, להשתתף באופן מלא בכל תחומי החיים. במרכז משימה זו נמצאים מעליות, הגיבורים הלא מוכרים של האדריכלות המודרנית ותכנון עירוני. תפקידם עולה על נוחות גרידא; מעליות הן מכשירים חיוניים לנגישות. עבור אנשים עם מוגבלויות, קשישים, נשים בהריון ומשפחות עם עגלות, מעליות מספקות קו חיים לעצמאות ולשילוב. מאמר זה עוסק בהשפעה המהפכנית של מעליות על הנגישות, ובוחן כיצד הן משפרות את איכות החיים, תורמות כלכלית ומתמודדות עם אתגרים מתמשכים. מאמר זה נועד להדגיש את החשיבות של מעליות כיותר מאשר אמצעי תחבורה מכניים – הן חיוניות לבניית עולם משלב שבו לכולם יש הזדמנות לשגשג.