עיצוב שיוצר חוויה

הפרטים שעושים את ההבדל

כשמשפצים או בונים בית, יש פרטים מסוימים שיכולים לשנות את החיים. הדבר שיכול לשנות את הבית מקצה לקצה הוא כמובן הריצוף. ריצוף מיושן או צעקני יכול ליצור חלל שקשה מאוד לעצב. בגלל הסיבה הזו בדיוק הרבה מעצבים בוחרים פרקט עץ בגווני חום או פרקט פולימרי מיוחד במינו. הפרקט עץ בגווני חום יוצר תחושה חמימה ונעים למגע עם רגל יחפה, והפרקט פולימרי מיוחד במינו נותן אפקט דומה בשילוב עם עמידות גבוהה. דבר נוסף שיכול לשנות את איכות החיים הוא סוכך חשמלי מנגון. זה אומנם לא הדבר הראשון שקופץ לעין שכמסתכלים על עיצוב של דק, אך תוך דקה או שתיים של ישיבה בחוץ תרגישו מאוד בחסרונו.

 

פרקטיות זה שם המשחק

חשוב לזכור שהעיצוב היפה ביותר לא שווה הרבה אם הוא מתבלה או נהרס בתוך שנה או שנתיים, או מתברר כלא נוח ויעיל, לכן חשוב לקחת בחשבון גם את הנראות וגם את היעילות בקבלת ההחלטות. סוכך חשמלי מנגנון למשל, מספק הגנה חזקה ויציבה מפני מזגי האוויר. היתרון הבולט כמובן הוא העובדה שניתן לקפל ולפרוס אותו בפשטות וביעילות. עם סוכך חשמלי מנגנון ניתן ליהנות מהישיבה בחוץ בימים שמשיים, ולאחר מכן לקפל את הסוכך ולהשתזף, או בשעות הערב ליהנות מישיבה תחת כיפת השמים. שאלת הפרקטיות עולה גם כמובן בבחירת ריצוף. פרקט עץ בגווני חום הוא כמובן הבחירה הקלאסית והיוקרתית, אך זו לא יכולה להיות גם אופציה יעילה. פרקט עץ בגווני חום ניתן לשיוף על מנת לשמור על הנראות שלו. במידה ונפגם ניתן להחליף רק חלק ספציפי מבלי להחליף את כל הריצוף. פרקט פולימרי מיוחד במינו, הוא נוח במיוחד לניקוי, ומתאים מאוד לחללי שירותים מכיוון שהוא עמיד למים. 

 

דמיינו את היום יום

על מנת לקבל את ההחלטות הקשות שנדרשות בעיצוב הבית, תחשבו על היום יום שלכם, מה יעשה את ההבדל עבורכם? קפה במרפסת המוצללת? הליכה יחפה על רצפה נעימה?. חשבו מה הם הפרטים שמשנים ביותר עבורכם, ואל תתפשרו על איכות החיים שלכם.

 

עוד כתבות מעניינות:

מדריך טיולים קיצי לשומרי כשרות

טיול בקיץ מציע הזדמנות יוצאת דופן לחקור יעדים חדשים, להיטמע בתרבויות שונות ולהירגע מהשגרה היומיומית, במיוחד בימים טרופים אלה. עם זאת, עבור רבים מאיתנו, שומרי הכשרות, תכנון טיול קיץ כרוך ביותר מבחירת יעד והזמנת טיסות. הוא דורש שיקול דעת זהיר כדי להבטיח שחוקי הכשרות, הפרקטיקות הדתיות ואורח החיים הכללי היהודי יכובדו. כאן תכנון מראש הופך לא רק למועיל אלא לחיוני.

construction
כלכלה ומסחר

כיצד ניתן לקדם פרויקט תמא 38 תוך שמירה על בטיחות מרבית?

לנוכח האיום של רעידות אדמה בישראל, תוכנית תמ"א 38 הפכה לנושא מוכר בקרב הציבור והביאה לשינוי בכללי המשחק בכל הקשור לחיזוק מבנים והתחדשות עירונית. עם זאת, בעלי נכסים וקבלנים נתקלים לעיתים קרובות בקשיים בהשלמת פרויקטים אלה בקצב הרצוי, אחת הסיבות לכך היא על מנת לא לוותר על הבטיחות הנדרשת.

צילום
טכנולוגיה ודיגיטל

כיצד ידע פורמלי משפר את כישורי הצילום מעבר לרמות חובבניות?

בעולם העצום והמתפתח ללא הרף של הצילום, הוויכוח בין הערך של ידע פורמלי לבין הגישה הגולמית והבלתי מסוננת של צילום חובבני נמשך. בעוד שלשניהם יש את היתרונות שלהם, הבנת החשיבות של ידע בצילום יכולה לשפר משמעותית את כישוריו של הצלם מעבר לרמות חובבניות.