כל הדרכים הפופולריות להכנת סלמון בתנור

אחד הדגים האהובים והפופולריים ביותר הוא הסלמון הוורוד. דג נהדר שניתן להכין ממנו מגוון עצום של מנות. הוא משתלב היטב עם טעמים מתוקים, מלוחים ופיקנטיים. כמו כן, הוא משתלב נפלא עם פסטה איטלקית, לצד סושי יפני, וגם עם ירקות מוקפצים בסגנון תאילנדי. גם דרכי הבישול של הדג מגוונות ביותר ואחת מהן, הקלה והמהירה, היא אפייה בתנור.

 

סלמון סוכריה

סלמון בתנור במראה סוכריה עטופה בנייר אפייה, הוא אחד המתכונים הקלים, הפשוטים והמהירים להכנה. גם זמן ההכנה וגם משך האפייה קצרים כך שתוך פחות משעה תוכלו לטעות את מנת המעדן הקליל הזה.

לצורך הכנת המנה יש להשתמש בפרוסות פילה, להניח כל פרוסה במרכזו של נייר אפייה, להוסיף כמה פרוסות עגבנייה ובצל (או בצלי שאלוט), לתבל בשמן זית, מעט חומץ בן יין, מלח ופלפל. לגלגל את קצות הנייר כמו בעטיפת סוכרייה קשה, להניח על תבנית ולהכניס לתנור לרבע שעה. לאחר רבע שעה, פתוחים מעט את נייר האפייה ובודקים האם הדג מוכן ומוציאים (אם הוא עדיין לא מוכן, ממשיכים לאפות עוד כמה דקות בודדות).

 

כל מרינדה תתאים

אחת הדרכים הנהדרות להכנת סלמון היא למרוח אותו במרינדה – כל מרינדה כמעט תתאים – ולהכניס לתנור לרבע שעה בערך. מרינדה קלילה ונפלאה של חרדל ודבש מעניקה לדג טעם חמצמץ־מתוק ופיקנטי, שמקפיץ אותו לגבהים אחרים.

בקערה מערבבים שמן זית, סילאן או דבש, חרדל גרגירים, מיץ לימון וגרידת קליפה ומלח. מניחים את פרוסות הסלמון בתבנית אפייה מרופדת ומורחים עליהן בנדיבות את המרינדה. אם נשארת מרינדה ניתן להוסיף אותה לתבנית. אופים כרבע שעה תוך הקפדה להרטיב מידי פעם את הסלמון באמצעות כף. אם לא יורטבו הנתחים יתקבל מעטה קראנצ'י, אם מעדיפים זאת.

 

עטיפה של עלי פילו

כמו במנות שף מהממות, גם אתם תוכלו להכין פרוסת סלמון עסיסית, חבויה בתוך מעטה פילו פריך ומתפצח.

לפני ההתעסקות עם נתחי הסלמון מתחילים בטיגון בצל עד שמזהיב. אליו מוסיפים עלי תרד יפים וממשיכים בטיגון עוד שתי דקות. מניחים לתרד להתקרר ובינתיים מטפלים בדג. עוד לפני האפייה יש לטגן מעט את נתחי הסלמון לפני הכנסתן לתוך עלי הפילו. הטיגון אמור להימשך חצי דקה ולא יותר, כך שהנתח עדיין חי לגמרי במרכזו. מניחים את פרוסת הסלמון המטוגן על עלה פילו אחד משומן היטב מראש, מוסיפים עליו עלי תרד ומקפלים אותו מכל הכיוונים. מתחילים בצד אחד, עוברים לצד שמולו ואז את שני הצדדים הנותרים. מתקבלת קובייה עטופה של סלמון.

מניחים את הסלמון העטוף על נייר אפייה ומכניסים לתנור כעשר דקות, עד שעלה הפילו מזהיב. ניתן להגיש מנה זו בתוספת תפוחי אדמה זעירים אפויים עם שמן זית ורוזמרין.

 

ארוחת בריאות עם ירקות

דגים בכלל, ודג סלמון בפרט, הם בריאים מאוד ובעלי ערכים תזונתיים גבוהים במיוחד. מנת דג אפוי עם ירקות זו ארוחה מלאה ומשביעה שהיא גם בריאה ביותר. ניתן להשתמש בתבנית אחת ולאפות בה את הדג עם הירקות כך שהטעמים נטמעים זה בזה ויוצרים ארומה נהדרת.

אפשר לשלב בתבנית פרחי ברוקולי, כמה עגבניות שרי, טבעות גזר קלוף וראש שום שלם להעשרת הטעמים. על הירקות יוצקים שמן זית, מלח ופלפל ומערבבים. אחר כך, מסדרים בין הירקות את פרוסות הסלמון. מכינים בקערית נפרדת מרינדה של דבש, חרדל גרגירים, סויה, ג'ינג'ר מגורד וצ'ילי לפי הטעם. מברישים היטב את פרוסות הסלמון במרינדה ואת היתרה שופכים על הירקות. לסיום מניחים כמה ענפי רוזמרין ומכניסים לתנור למשך 25-20 דקות.

כאשר הדג מקבל צבע ורוד בהיר יותר, הוא מוכן וניתן להוציא את התבנית ולהגיש לשולחן.

חשוב לזכור שדג הסלמון אינו דורש יותר מ-20-10 דקות אפייה כך שמומלץ להכינו קרוב עד כמה שניתן לזמן הארוחה. כמו כן, כדאי לשים לב לתנור ולבדוק את המנה כדי לא לקבל דג יבש.

ישנן דרכים רבות ומגוונות להכין דג סלמון. בין אם בחרתם לאפות אותו, לטגן, לבשל בסיר עם רוטב, להוסיף ולשלב למנה אחרת ואף להשאיר אותו נא בגלילי סושי, תקבלו מנה נהדרת ומופלאה. מגוון המנות העשיר, צורות הבישול המרובות, שילוב הטעמים המגוון, כל אלו מחמיאים לדג ויוצרים מנה חדשה בכל פעם. אין זה מפתיע אם כן שהוא אחד הדגים האהובים והפופולריים ביותר.

עוד כתבות מעניינות:

מדריך טיולים קיצי לשומרי כשרות

טיול בקיץ מציע הזדמנות יוצאת דופן לחקור יעדים חדשים, להיטמע בתרבויות שונות ולהירגע מהשגרה היומיומית, במיוחד בימים טרופים אלה. עם זאת, עבור רבים מאיתנו, שומרי הכשרות, תכנון טיול קיץ כרוך ביותר מבחירת יעד והזמנת טיסות. הוא דורש שיקול דעת זהיר כדי להבטיח שחוקי הכשרות, הפרקטיקות הדתיות ואורח החיים הכללי היהודי יכובדו. כאן תכנון מראש הופך לא רק למועיל אלא לחיוני.

construction
כלכלה ומסחר

כיצד ניתן לקדם פרויקט תמא 38 תוך שמירה על בטיחות מרבית?

לנוכח האיום של רעידות אדמה בישראל, תוכנית תמ"א 38 הפכה לנושא מוכר בקרב הציבור והביאה לשינוי בכללי המשחק בכל הקשור לחיזוק מבנים והתחדשות עירונית. עם זאת, בעלי נכסים וקבלנים נתקלים לעיתים קרובות בקשיים בהשלמת פרויקטים אלה בקצב הרצוי, אחת הסיבות לכך היא על מנת לא לוותר על הבטיחות הנדרשת.

צילום
טכנולוגיה ודיגיטל

כיצד ידע פורמלי משפר את כישורי הצילום מעבר לרמות חובבניות?

בעולם העצום והמתפתח ללא הרף של הצילום, הוויכוח בין הערך של ידע פורמלי לבין הגישה הגולמית והבלתי מסוננת של צילום חובבני נמשך. בעוד שלשניהם יש את היתרונות שלהם, הבנת החשיבות של ידע בצילום יכולה לשפר משמעותית את כישוריו של הצלם מעבר לרמות חובבניות.