כל מה שרציתם לדעת על אדריכלות בתים פרטיים

מתכננים לבנות בית פרטי? אתם צריכים אדריכל! כאן נסביר כל מה שחשוב לדעת על אדריכלות בתים פרטיים.

תפקידו של האדריכל

התפקיד של האדריכל הוא תפקיד משלים לתפקיד של מהנדס הבניין. כלומר, לאחר שמהנדס הבניין דואג לתוכנית הבנייה מבחינה בטיחותית, האדריכל יכול לעשות תוכניות של המבנה בהתאם לרצונות של בעלי הנכס. לדוגמה, ניתן לשנות את חלוקת המבנה לחללים שונים ולשנות את הגודל שלהם וכך הלאה. מטרתו של האדריכל היא להפוך את המבנה לנוח ונעים לשהייה עד כמה שניתן.

הייחודיות של בתים פרטיים

לבתים פרטיים יש ייחודיות, שבאה לידי ביטוי בדרכים רבות ואחת מהן היא האדריכלות. הכוונה היא לכך, שבשונה מאדריכלות של בנייני מגורים או מבני ציבור וכדומה, באדריכלות של בתים פרטיים העבודה מתבצעת מול גורם אחד – בעל הנכס. המשמעות היא, שבמקרה זה בעל הנכס הוא מקבל ההחלטות הבלעדי וכך ניתן לחסוך זמן רב. יחד עם זאת, בעל הנכס הוא גם היחיד הנושא בהוצאות ומן הסתם, גם לכך יש משמעות.

אדריכלות בתים פרטיים – השלב הראשון 

הדבר הראשון שתצטרכו מהאדריכל שבחרתם הוא התוכנית האדריכלית. תוכנית זו מהווה את הבסיס של כל עבודת האדריכלות שתתבצע בהמשך התהליך ולכן יש לה חשיבות גבוהה כל כך. למעשה, יש בעלי נכסים, אשר פונים לאדריכלים רק לצורך תכנון התוכנית האדריכלית עצמה. אבל ההמלצה הגורפת היא להמשיך עם האדריכל גם בהמשך ועד לתום תהליך הבנייה.

השלב השני – חומרי עבודה

כדי שאפשר יהיה להוציא את התוכנית האדריכלית אל הפועל, יש לבחור את כל החומרים הנחוצים וכמובן – לרכוש אותם. הכוונה היא הן לחומרים כדוגמת צבעים לקירות, מרצפות וכדומה והן לחומרים כדוגמת רהיטים, חפצי נוי וכך הלאה. תהליך הבחירה של החומרים הוא אמנם מאתגר, אבל הוא בהחלט מאפשר הצצה אל התוצאה הסופית, שתגיע בתום התהליך כולו.

השלב השלישי – אנשי המקצוע הנוספים

ברגע שהתוכנית האדריכלית מוכנה וכך גם לגבי חומרי העבודה על שלל הסוגים שלהם, זהו הזמן להתחיל לעבוד על כל מה שקשור לאנשי המקצוע הנוספים, שלוקחים חלק בהוצאת התוכנית אל הפועל כדוגמת: שרברב, נגר, פועלים וכדומה. שלב זה מתחיל בבחירת אנשי המקצוע המתאימים ביותר בתחומים הנדרשים וממשיך בפיקוח על העבודה.

אפשרויות תמחור

דבר נוסף שחשוב לדעת לגבי אדריכלות בתים פרטיים ובכלל הוא, שישנן אפשרויות שונות לתמחור השירות של אדריכל. שתי האפשרויות העיקריות שבהן הן לפי אחוזים מהעלות הכוללת של הפרויקט ולפי יחידה – על פי רוב לפי מ"ר. כמו כן, במידה ואתם מעוניינים בעבודה ספציפית כדוגמת הכנת תוכנית אדריכלית בלבד, ניתן גם לתמחר זאת לפי שעת עבודה. מה שחשוב הוא, שתבצעו החלטה שקולה ומושכלת ותיקחו בחשבון, שבחירה באפשרות מסוימת יכולה להשפיע משמעותית על העלויות הסופיות של הפרויקט.

עוד כתבות מעניינות:

construction
כלכלה ומסחר

כיצד ניתן לקדם פרויקט תמא 38 תוך שמירה על בטיחות מרבית?

לנוכח האיום של רעידות אדמה בישראל, תוכנית תמ"א 38 הפכה לנושא מוכר בקרב הציבור והביאה לשינוי בכללי המשחק בכל הקשור לחיזוק מבנים והתחדשות עירונית. עם זאת, בעלי נכסים וקבלנים נתקלים לעיתים קרובות בקשיים בהשלמת פרויקטים אלה בקצב הרצוי, אחת הסיבות לכך היא על מנת לא לוותר על הבטיחות הנדרשת.

צילום
טכנולוגיה ודיגיטל

כיצד ידע פורמלי משפר את כישורי הצילום מעבר לרמות חובבניות?

בעולם העצום והמתפתח ללא הרף של הצילום, הוויכוח בין הערך של ידע פורמלי לבין הגישה הגולמית והבלתי מסוננת של צילום חובבני נמשך. בעוד שלשניהם יש את היתרונות שלהם, הבנת החשיבות של ידע בצילום יכולה לשפר משמעותית את כישוריו של הצלם מעבר לרמות חובבניות.

התמודדות עם אתגרים בשיפוץ

יציאה למסע שיפוץ מבטיחה את ההתרגשות של שינוי מרחב למשהו חדש ומותאם אישית. עם זאת, תהליך זה אינו נטול אתגרים – עיכובים, חריגות תקציב, בעיות בלתי צפויות ותקשורת לקויה יכולים כולם להוסיף שכבות של לחץ ומורכבות. מדריך זה עוסק באסטרטגיות מעשיות להתגברות על מכשולי שיפוץ נפוצים. היכנסו