תכנון טיולים לסוף הקיץ ותחילת הסתיו

סופו של הקיץ והופעתם של החצבים מסמנת יותר מכל את תקופת הטיולים שבין שיא החום של חודש אוגוסט למזג אוויר השפוי הנעים והסתווי של חודשי החגים הבאים עלינו לטובה.

זוהי תקופה שמבחינת מזג אוויר מאופיינת בתנודתיות רבה, ישנם ימים שיהיו חמים מאוד ושרביים, המאפיינים את תקופת המעבר בין הקיץ לסתיו. ויהיו ימים קרירים ונעימים שנהדרים לטיול בטבע.

מבחינת תכנון טיולים לתקופה הזו , משול הדבר לליצן בקרקס שצריך להחזיק כל הזמן 3 כדורים חלקם באוויר וחלקם ביד , מה שנקרא "גאגלינג". וזאת למה? כי כל הזמן יש שינוי והמצב אינו סטטי ,אינו קבוע הוא כל הזמן משתנה. ולכן צריך לאלתר ולהיות יצירתיים.

אז בנוגע לטיולים, חשוב מאוד לבדוק לפני יציאה לטיול את מזג האוויר האם חם ? האם אביך ? האם יש ראות טובה ? האם מזג האוויר קריר ונעים?.

ולכן היצמדות לתחזית מזג האוויר היא בין הדברים החשובים בבואכם לתכנן טיול בין בתקופה שבין הקיץ לסתיו.

דבר נוסף היא לתכנן את הטיול שלכם בהתאם ליכולת שלכם , זה חשוב להגיע לטיול עם ציוד מתאים הן מבחינת לבוש(תואם לעונה) והן מבחינת הכושר הגופני שלכם.

למשל ייתכן מסלול קצר אך יש בו הרבה עליות וירידות ולא כל אחד בנוי לסוג מסלול שכזה.

כדי להקל עליכם ריכזתי עבורכם רשימה של מקומות ואתרים המסוגלים לספק לכם חוויה טובה ולהתמודד ביעילות עם המנעד של מזג אוויר וגם אינם דורשים ממכם מאמץ רב ובהחלט יכולים להתאים למשפחה ממוצעת.

כמו כן המסלולים שלהלן קלים יחסית ואינם דורשים הליכה מרובה , כך שגם אם חם המאמץ אינו גדול. מצד שני חלקם נותנים גם קצת אתגר והליכה שבסופה מים כתגמול. ובכך נותנים מענה גם לצורך בטיול הליכה בטבע וגם התרעננות מהחום שתופס אתכם במהלך הטיול.

 

רשימת המסלולים המומלצים לתקופה שבין סוף הקיץ לתחילת הסתיו

  • עין חניה – זוהי למעשה שמורת טבע בניהולה של רשות הטבע והגנים מדובר על מעיין גדול שניתן לשחות בו , מעליו ישנם שרידים של מבנים רומיים וכן ניקבת מים. האתר נמצא בדרום ירושלים לא הרחק מגן החיות התנכ"י סמוך לנחל רפאים.
    איך מגיעים : בוויז :עין חנייה. הכניסה בתשלום. המרחק מהחנייה למעיין קצר מאוד.
  • נחל ערוגות – נחל הנמצא במדבר יהודה והוא חלק משמורת עין גדי. היתרון העצום של נחל ערוגות הוא בכך שבהליכה קצרה יחסית של כחצי שעה כבר תגיעו לבריכות התחתונות של הנחל שם תוכלו לרחוץ ולהתרענן. ואם מזג האוויר נעים ויש לכם כוח אתם יכולים להמשיך ולעשות את המסלול הארוך עד לבריכות העליונות. כך שנחל זה נותן מענה מושלם לתפר בין הקיץ לסתיו.
    איך מגיעים ? בוויז :"שמורת נחל ערוגות"(השמורה נמצאת בקרבת נחל דוד).
  • עין עוזי – מעיין מרשים ויפהפה הנמצא באזור הרי ירושלים על שביל עמינדב לא הרחק מבית החולים עין כרם. הליכה של כחצי שעה לערך מהחניון העליון בו תוכלו לעשות גם פיקניק , ישנו שילוט "שביל המעיינות עמינדב" הליכה בשביל זה תוביל אתכם למעיין יפהפה החולש ומשקיף על נופי הרי ירושלים המשגעים.
    איך מגיעים ? בוויז : "יד קנדי" (לאחר שהגעתם לחניון חנו פה ורדו רגלית למטה בצד ימין, בתוך יער עמינדב, תראו את השילוט שביל המעיינות , לכו בתוואי שלו עד שתגיעו למעיין).
  • עין מודע – באזור עמק המעיינות בעמק בית שאן ישנו מעיין ענקי שרבים הכתירו אותו כמעיין היפה של ישראל , מעבר לגודלו , יופיו ניכר למרחקים , צבעו הטורקיז בוהק, מימיו צוננים וסביבו יש צל. הכניסה אליו ללא תשלום. יש שתי דרכים להגיע אליו מאזור החנייה של פארק עמק המעיינות (בכניסה לגן השלושה) , מפה תצטרכו ללכת ברגל כ- 20 דקות. חלופה שנייה להגיע מהצד השני. הזינו בוויז "עין מודע" חנו ולכו עם השביל לאחר כ- 10 דקות תגיעו למעיין.
  • נחל כזיב – נחל כזיב הוא נחל בגליל המערבי שלמעשה מתאים כמעט לכל עונה ובייחוד לעונת המעבר שמזג האוויר לא וודאי ונתון לשינוי לפרקים. ראשית מרבית המסלולים בו מוצלים כך שניתן להימלט מהחום שנית יש בו המון מים במהלך הטיול מה שמאפשר להתרענן לאורך כל הטיול, דבר שלישי הוא מאוד יפה . היכנסו לקישור לכל מסלולי הטיול האפשריים באזור הנחל: נחל כזיב.

 

חשוב:

לא לשכוח להצטייד בנעליים מתאימות להליכה בהתאם למסלול שבחרתם , להצטייד בהרבה מים , קרם הגנה , כובע ומשהו לאכול.

המידע בכתבה ניתן ע"י גיל בלוגר הטיולים בעל האתר "בא לי לטייל".

עוד כתבות מעניינות:

מדריך טיולים קיצי לשומרי כשרות

טיול בקיץ מציע הזדמנות יוצאת דופן לחקור יעדים חדשים, להיטמע בתרבויות שונות ולהירגע מהשגרה היומיומית, במיוחד בימים טרופים אלה. עם זאת, עבור רבים מאיתנו, שומרי הכשרות, תכנון טיול קיץ כרוך ביותר מבחירת יעד והזמנת טיסות. הוא דורש שיקול דעת זהיר כדי להבטיח שחוקי הכשרות, הפרקטיקות הדתיות ואורח החיים הכללי היהודי יכובדו. כאן תכנון מראש הופך לא רק למועיל אלא לחיוני.

construction
כלכלה ומסחר

כיצד ניתן לקדם פרויקט תמא 38 תוך שמירה על בטיחות מרבית?

לנוכח האיום של רעידות אדמה בישראל, תוכנית תמ"א 38 הפכה לנושא מוכר בקרב הציבור והביאה לשינוי בכללי המשחק בכל הקשור לחיזוק מבנים והתחדשות עירונית. עם זאת, בעלי נכסים וקבלנים נתקלים לעיתים קרובות בקשיים בהשלמת פרויקטים אלה בקצב הרצוי, אחת הסיבות לכך היא על מנת לא לוותר על הבטיחות הנדרשת.

צילום
טכנולוגיה ודיגיטל

כיצד ידע פורמלי משפר את כישורי הצילום מעבר לרמות חובבניות?

בעולם העצום והמתפתח ללא הרף של הצילום, הוויכוח בין הערך של ידע פורמלי לבין הגישה הגולמית והבלתי מסוננת של צילום חובבני נמשך. בעוד שלשניהם יש את היתרונות שלהם, הבנת החשיבות של ידע בצילום יכולה לשפר משמעותית את כישוריו של הצלם מעבר לרמות חובבניות.