איך לפרסם באינסטגרם? – המדריך המלא!

מי צריך בכלל לפרסם ולמה? מה הופך את האינסטגרם לכלי שיווקי ופרסומי טוב כל כך ואיך כדאי להשתמש בכלי הזה? כל התשובות לשאלות אלו ועוד – בהמשך!

מי צריך לפרסם?

אין ספק, שכל עסק שרוצה להרוויח צריך לפרסם את עצמו וכך היה מאז ומתמיד. יחד עם זאת, בשני העשורים האחרונים חלה תפנית באפקטיביות של פרסום בדרך הישנה לעומת הפרסום בדרך החדשה. כשאנו מדברים על הדרך הישנה אנו מתייחסים בעיקר לאמצעי התקשורת השונים – הרדיו, הטלוויזיה והעיתונות הכתובה וכשאנו מדברים על הדרך החדשה אנו מתייחסים למדיה הדיגיטלית, כלומר – רשת האינטרנט. כיום, הזירה השיווקית נמצאת באינטרנט וכולם נמצאים בה. למעשה, מי שלא נמצא בה, כאילו לא קיים כלל!

למה חשוב לפרסם?

החשיבות של הפרסום באופן כללי נובעת מכך, שאם אף אחד לא יידע על קיומו של העסק, אף אחד לא יפנה אליו ולא יקנה ממנו ובמקרה כזה, הוא לא ירוויח ופשוט לא תהיה לו זכות קיום. כלומר, בעל עסק בכל גודל ובכל תחום, שרוצה להמשיך ולקיים את העסק שלו ולהתפרנס ממנו בכבוד, צריך לפרסם את העסק שלו כשמן הסתם, המטרה היא לעשות זאת באופן כזה, שידרוש כמה שפחות השקעה ויניב תשואה גבוהה ככל שניתן.

רשתות חברתיות או קידום אתרים?

כדי לנצל את רשת האינטרנט לטובת פרסום של עסקים שונים יש שתי אפשרויות לבחירה: באמצעות אתר האינטרנט של העסק וקידום שלו בגוגל או באמצעות הרשתות החברתיות השונות. לכל אחת משתי הדרכים הללו יש, כמובן, יתרונות וחסרונות. אבל ההבדל העיקרי ביניהן הוא אופן ההגעה אל קהל היעד ודרך העבודה של הפרסום עצמו. כלומר, פרסום באמצעות רשתות חברתיות מגיע אל אנשים מסוימים ואילו הקידום בגוגל מגיע לאנשים אחרים ולכן חשוב לבחור בדרך המתאימה ביותר למטרה שלכם ולקהל היעד שלכם. כמו כן, למרות הדמיון הקיים בין הקידום לגוגל לבין פרסום ברשתות החברתיות, יש גם לא מעט הבדלים ובעיקר כאשר מדובר על פרסום באינסטגרם.

החשיבות והיתרונות של הרשתות החברתיות

כאמור, ניתן להשתמש ברשת האינטרנט בשתי דרכים עיקריות לצורך פרסום של עסק. וזהו הזמן להבין מהי החשיבות של הפרסום באמצעות הרשתות החברתיות ומהם היתרונות שלו. אם כן, אם אמרנו, שפרסום באמצעות הרשתות עוזר להגיע לקהל יעד מסוים, הרי שכך ניתן לעשות פרסום ממוקד לאותו קהל יעד. בנוסף, אם נערוך השוואה בין העלות לבין התועלת, הרי שמדובר על השקעה קטנה יחסית לעומת התשואה שהיא מניבה.

בחירת הרשת החברתית

לכל רשת חברתית יש מאפיינים משלה ומן הסתם, הדבר נכון גם לגבי האינסטגרם. אבל על המאפיינים הייחודיים של רשת חברתית זו, נרחיב בהמשך. מה שחשוב לדעת הוא, שכפי שהלינקד אין נועד ליצירת שיתופי פעולה וקשרים בין אנשי מקצוע והפייסבוק נועד לקשר בין אנשים בחיים האישיים שלהם, האינסטגרם נועד להעביר מסרים ויזואליים בעיקר בקרב הקהל הצעיר. 

הייחודיות של אינסטגרם

אמנם כל עסק צריך לפרסם את עצמו, אבל לא כל עסק חייב לעשות זאת באמצעות האינסטגרם. לכן, לפני שנעסוק בשאלה איך לפרסם באינסטגרם, חשוב להבין למי שיטת פרסום זו יכולה להתאים, בהתאם למאפיינים הייחודיים של רשת חברתית זו. אם כן, המאפיין העיקרי ביותר של האינסטגרם הוא, שהרשת עוסקת בעיקר בתכנים ויזואליים ולא טקסטואליים כמו המתחרות שלה. כמו כן, כאמור, היא פונה בעיקר לקהל הצעיר. שני מאפיינים אלה צריכים להילקח בחשבון לפני קבלת ההחלטה לפרסם את העסק באינסטגרם – האם הפרסום הוויזואלי רלוונטי עור העסק שלכם והאם קהל היעד שלו הוא הקהל הצעיר?

קצת על קידום אורגני באינסטגרם 

מי שיודע מעט על קידום אתרים בגוגל ודאי מכיר את המושג קידום אורגני ומכיר גם את היתרונות שלו. הבעיה היא, שהקידום האורגני, שעובד מצוין בשביל גוגל, לא קיים באותה המידה גם ברשתות החברתיות. אז מה בכל זאת אפשר לעשות? למרות שמדוב רעל קידום אורגני מסוג אחר, עדיין יש דברים שניתן לעשות כדי לקדם את הפרופיל באינסטגרם ולהגדיל משמעותית את החשיפה שלו.

ראשית, ניתן אף מומלץ לתייג את העסק ולהוסיף האשתגים נכונים. כמו כן, מומלץ לעשות צ'ק אין לכל תמונה, על מנת שהיא תקבל חשיפה גדולה יותר ולא פחות חשוב – לפרגן גם לאחרים! הפירגון ההדדי מאוד חזק באינסטגרם ולכן סביר מאוד להניח, שאם תפרגנו לאחרים, הם יפרגנו לכם בחזרה.

אסטרטגיה פרסומית

בנייה של אסטרטגיה פרסומית נכונה היא אחד המרכיבים החשובים ביותר בפרסום בכלל ובאינסטגרם בפרט. הכוונה היא לכך, שמאוד לא מומלץ להתחיל את הפרסום של העסק בלי תוכנית פרסומית, שעיקרה הוא התכנים שאתם מתכננים להעלות לפחות לתקופה הקרובה. זאת, משום שגם אם אתם מרגישים מאוד יצירתיים ושיש לכם המון רעיונות לתכנים, אתם עלולים לשכוח עם הזמן מהתכנים שתכננתם להעלות ובנוסף, כידוע, לכולנו יש ימים יצירתיים יותר ויצירתיים פחות וברור לכולם, שחבל מאוד לעצור את השטף של תהליך פרסומי רק בגלל מחסום יצירתי, שעלול להופיע ללא התראה או בגלל מצבים שהחיים מזמנים לנו.

תכנים שכדאי להעלות

כאמור, הייחודיות של האינסטגרם לעומת הרשתות החברתיות האחרות באה לידי ביטוי בכך, שהתכנים הם ויזואליים ולא טקסטואליים. היות שכך, אתם לא צריכים לתכנן טקסטים שנונים, אבל בהחלט חשוב שתתכננו תמונות וסרטונים, שיעניינו את העוקבים שלכם ויסקרנו אותם להמשיך ולעקוב. לדוגמה, תוכלו להעלות סרטונים של אופן השימוש במוצר שלכם, תמונות מסט הצילומים ולאחר מכן את התמונות המוכנות עם הדוגמנים, תכנים כמו סקרים וביקורות על המוצר או השירות וכך הלאה.

קצת כמו הקידום בגוגל – seo לאינסטגרם

כאמור, הקידום האורגני המוכר לנו מקידום אתרים בגוגל לא באמת רלוונטי לפרסום באינסטגרם, אבל בהחלט ניתן ללמוד ממנו וליישם את מה שרלוונטי! אם כן, כפי שכדי לקדם אתר בגוגל עלינו למצוא את מילות המפתח הרלוונטיות ולהשתמש בהן, כך גם לגבי האינסטגרם. ההבדל הוא, שבאינסטגרם החיפוש הוא אחר האשטגים נכונים ושימוש נכון בהם. כלומר, מומלץ לבדוק באילו האשטגים נעשה יותר שימוש ויותר חשוב – אילו מייצרים חשיפה גדולה יותר וכמו כן, חשוב גם לא להגזים בשימוש בהאשטגים כלומר, עד חמישה עשר בסך הכל לכל פוסט שאתם מעלים.

עשה ואל תעשה

כמו בכל תחום, גם בתחום של פרסום באינסטגרם יש דברים שמומלץ לעשות ולעומתם – טעויות נפוצות שעלולות לעכב את הצלחתך הפרסום שלכם ואף להרוס אותו. אם כן, הדבר הראשון שהזכרנו הוא תיוג נכון, שחשוב גם להקפיד לא להגזים אתו. אחרת, הפוסט יהיה עמוס וירחיק ויבלבל את העוקבים שלכם. הדבר החשוב הבא הוא יצירת לידים איכותיים, שיובילו אליכם אנשים, שבאמת מתעניינים במוצר שלכם ולא יבזבזו את זמנכם לחינם. כדי לעשות זאת מומלץ לבצע קידום ממומן ומתוכנן היטב, כדי שלא תוציאו כספים מיותרים שלא יניבו לכם את התוצאות הרצויות לכם.

מה ממש לא כדאי לעשות? 

יש שחושבים, שהם יכולים "לעבוד על המערכת". אבל האמת היא, שהמערכת היא מאוד חכמה והמשמעות של זה היא, שלא רק שקשה מאוד עד בלתי אפשרי לעבוד עליה, אלא פעמים רבות, היא אף "מענישה" את אלו שניסו. אם כן, חשוב מאוד להקפיד ולפעול על פי כללי הפרסום המוסכמים ואחת הטעויות הנפוצות ביותר, שעלולה לגרום לפרופיל שלכם נזק רב הוא שימוש בבוטים למיניהם. באינסטגרם, כמו בגוגל ובשאר הרשתות החברתיות, הבינו כבר מזמן את העבודה עם בוטים והיות שחשוב להם שלפרסומים אצלם יהיה ערך לגולשים והעוקבים ורוצים לשמור על האותנטיות, הם רואים בחומרה רבה ניסיונות רמאות של המשתמשים.

הדרך הבטוחה לפרסום באינסטגרם 

מן הסתם, כל מי שמשקיע זמן, מחשבה וכסף בפרסום באינסטגרם ובכלל, רוצה שהפרסום יהיה מוצלח ויעיל ויניב פירות בדמות לקוחות חדשים וחוזרים. היות שכך, כאשר אתם מתחילים לתכנן את תהליך הפרסום של העסק שלכם באינסטגרם, חשוב שתעשו את זה נכון ובאופן מקצועי עד כמה שניתן. במידה ואין בידיכם את המידע המלא לגבי הדרכים הטובות ביותר לפרסם את העסק שלכם ולהתאים את הפרסום לקהל היעד המדויק שלכם ברשת החברתית, מומלץ בחום להיעזר באנשי מקצוע מומחים בתחום הפרסום באינסטגרם.

אנשי מקצוע אלו יוכלו לתכנן עבורכם את המהלכים המתאימים ביותר לצרכים שלכם ושל העסק שלכם, כולל התקציב, ולהתאים אותם לקהל היעד שלכם באופן מדויק, בין אם מדובר על קידום אורגני ובין אם מדובר על קידום ממומן. כך תוכלו לדעת, שהזמן והכסף שלכם מושקעים נכון ושבקרוב תוכלו לראות את הגדילה של החשיפה אליכם וכמובן – את הגדילה של העסק!

עוד כתבות מעניינות:

מדריך טיולים קיצי לשומרי כשרות

טיול בקיץ מציע הזדמנות יוצאת דופן לחקור יעדים חדשים, להיטמע בתרבויות שונות ולהירגע מהשגרה היומיומית, במיוחד בימים טרופים אלה. עם זאת, עבור רבים מאיתנו, שומרי הכשרות, תכנון טיול קיץ כרוך ביותר מבחירת יעד והזמנת טיסות. הוא דורש שיקול דעת זהיר כדי להבטיח שחוקי הכשרות, הפרקטיקות הדתיות ואורח החיים הכללי היהודי יכובדו. כאן תכנון מראש הופך לא רק למועיל אלא לחיוני.

construction
כלכלה ומסחר

כיצד ניתן לקדם פרויקט תמא 38 תוך שמירה על בטיחות מרבית?

לנוכח האיום של רעידות אדמה בישראל, תוכנית תמ"א 38 הפכה לנושא מוכר בקרב הציבור והביאה לשינוי בכללי המשחק בכל הקשור לחיזוק מבנים והתחדשות עירונית. עם זאת, בעלי נכסים וקבלנים נתקלים לעיתים קרובות בקשיים בהשלמת פרויקטים אלה בקצב הרצוי, אחת הסיבות לכך היא על מנת לא לוותר על הבטיחות הנדרשת.

צילום
טכנולוגיה ודיגיטל

כיצד ידע פורמלי משפר את כישורי הצילום מעבר לרמות חובבניות?

בעולם העצום והמתפתח ללא הרף של הצילום, הוויכוח בין הערך של ידע פורמלי לבין הגישה הגולמית והבלתי מסוננת של צילום חובבני נמשך. בעוד שלשניהם יש את היתרונות שלהם, הבנת החשיבות של ידע בצילום יכולה לשפר משמעותית את כישוריו של הצלם מעבר לרמות חובבניות.