כיצד גיבוי בענן מציל חברות וארגונים?

הטכנולוגיה נמצאת בהתפתחות מתמדת ואנו תלויים בה יותר ויותר בחיי היום יום שלנו, כשאת רוב חיינו אנו מנהלים ממחשבים בצורה כזו או אחרת. המידע בו אנו עושים שימוש יכול לשמש נגדנו, במיוחד כשמדובר על חברות ועסקים להם מידע רב, רגיש וקריטי להמשך פעילות העסק התקינה. כיום ישנם פתרונות שונים לשמירה על המידע ולהגנתו, אחד מהם הוא גיבוי בענן ומדובר על אחד השירותים היעילים והטובים לעסקים, מדוע? הכנו עבורכם סקירה מלאה של התחום ואת כל הסיבות לגבות בענן את העסק, שנתחיל?

 

מהו שירות גיבוי בענן לעסקים?

שירות של גיבוי בענן הוא פתרון IT מתקדם המוצע לעסקים כדי שאלה יוכלו לנהל את מערכות המידע שלהם באופן שוטף ביעילות ובבטיחות. המידע הרב שמצטבר בכל עת חיוני לכל עסק, גם כשמדובר על נתונים כספיים, גם כשמדובר על נתוני הלקוחות וגם כשמדובר על מידע עסקי – לכולם יש חלק בלתי נפרד בהצלחת העסק, וככל שהשנים עוברות יש צורך לגבות יותר ויותר נתונים. בעבר, עסקים היו מגבים את הנתונים שלהם על ידי שמירתם בשרתים חיצוניים אך כיום אין בכך צורך יותר – במסגרת הגיבוי בענן המידע זמין ושמור עבור העסק באופן מאובטח ומוצפן, זאת כדי להבטיח שסודיות המידע נשמרת ולעסק תהיה גישה אליו בכל עת.

 

אילו סכנות אורבות לעסקים ברשת?

ככל השנים עוברות מתגברות הסכנות ברשת, ההאקרים נהיים משוכללים יותר, בעלי מידע רב וכלים שונים לפריצה ונראה כי העולם מתקדם כל הזמן לעבר מתן פתרונות כנגד אותן סכנות. אחת הסכנות המוכרות ביותר היא של וירוס כופר, במסגרתו משתלט על המחשב וירוס שדורש כופר למי שמעוניין להמשיך ולעשות שימוש במידע שנמצא בו. אותו וירוס יכול לדוג מתוך המחשב תמונות ומידע, כאלה שיכולים להיות רגישים במיוחד, ניתן לראות כיצד לאורך השנים חברות רבות ומפורסמים סבלו מווירוסים אלה. ישנם גם ניסיונות פישינג מכל העולם, וירוסים שונים וניסיונות פריצה ממוקדים של האקרים. במקרים כאלה גיבוי בענן יכול לסייע רבות כי גם אם המידע נגנב או מוחזק על ידי גורמים עוינים, עדיין יש לעסק גישה למידע.

 

מהם יתרונות הגיבוי בענן לעסק?

יש יתרונות רבים לשירות הגיבוי בענן אך אין ספק שהיתרון המשמעותי ביותר הוא האפשרות לגשת למידע בכל זמן ומכל מקום. מדובר על מידע שמתעדכן באופן תדיר, כך שאין צורך לבצע פעולות מסוימות כדי לשמר אותו, כשהוא מגובה כראוי כל הנכסים הדיגיטליים של החברה נשמרים לאורך השנים וכשהמידע מוצפן ושמור קשה מאוד לעשות בו שימוש לרעה.

 

כיצד מגבים את המידע בענן בצורה מאובטחת?

כיום ישנן חברות טכנולוגיה רבות המציעות שירותי גיבוי בענן לעסקים מכל הסוגים – מעסקים קטנים שזקוקים לשירות כדי לשמור על המידע ולהתקדם הלאה עם השנים ועד לעסקים גדולים במיוחד וחברות המחזיקות במידע של שנים רבות. בדרך כלל חברות הגיבוי יציעו שירותי סייבר נוספים וניתן לרכוש מהן את השירות הזה בלבד. את השירות מקבלים יחד עם תמיכה והסברים לצורה בה נעשה שימוש במידע ובענן כאשר מדובר על מספר פעולות פשוטות שיחד עם תמיכה ניתנות לביצוע על ידי כל אדם עם ההרשאה המתאימה מהעסק.

עוד כתבות מעניינות:

מדריך טיולים קיצי לשומרי כשרות

טיול בקיץ מציע הזדמנות יוצאת דופן לחקור יעדים חדשים, להיטמע בתרבויות שונות ולהירגע מהשגרה היומיומית, במיוחד בימים טרופים אלה. עם זאת, עבור רבים מאיתנו, שומרי הכשרות, תכנון טיול קיץ כרוך ביותר מבחירת יעד והזמנת טיסות. הוא דורש שיקול דעת זהיר כדי להבטיח שחוקי הכשרות, הפרקטיקות הדתיות ואורח החיים הכללי היהודי יכובדו. כאן תכנון מראש הופך לא רק למועיל אלא לחיוני.

construction
כלכלה ומסחר

כיצד ניתן לקדם פרויקט תמא 38 תוך שמירה על בטיחות מרבית?

לנוכח האיום של רעידות אדמה בישראל, תוכנית תמ"א 38 הפכה לנושא מוכר בקרב הציבור והביאה לשינוי בכללי המשחק בכל הקשור לחיזוק מבנים והתחדשות עירונית. עם זאת, בעלי נכסים וקבלנים נתקלים לעיתים קרובות בקשיים בהשלמת פרויקטים אלה בקצב הרצוי, אחת הסיבות לכך היא על מנת לא לוותר על הבטיחות הנדרשת.

צילום
טכנולוגיה ודיגיטל

כיצד ידע פורמלי משפר את כישורי הצילום מעבר לרמות חובבניות?

בעולם העצום והמתפתח ללא הרף של הצילום, הוויכוח בין הערך של ידע פורמלי לבין הגישה הגולמית והבלתי מסוננת של צילום חובבני נמשך. בעוד שלשניהם יש את היתרונות שלהם, הבנת החשיבות של ידע בצילום יכולה לשפר משמעותית את כישוריו של הצלם מעבר לרמות חובבניות.