עכברים ותיקנים – לטוב ולרע!

מאז ומעולם, מבריאת העולם ועד היום. חיים בני האדם בשותפות מפליאה יחד עם בעלי החיים בסביבה. אנו מגדלים אותם כחיות מחמד, מנצלים שעות של הנאה בטיפול בהם. מבלים לפחות אחת לשנה בגן החיות ואף ניזונים מהם בצורה ישירה או עקיפה (חלב, ביצים או בשר).

סכנות הכחדה אמרנו…?!

כולנו מכירים את הקמפיינים האלה שרואים בגני החיות. שטחי מחיה של בעלי החיים הנכרתים להם יום יום, סחר באיברים ובפרוות של בעלי החיים ופגיעה באיכות האוויר הינם רק חלק מגורמי הפגיעה הישירים בבעלי החיים השונים. כולנו מרטיבים את העיניים למראה גור אריות יתום, דולפים שנחנק משקית שוקו ושיני שנהב רבים המוצעים למכירה בשור השחור. אבל אף אחד מאתנו לא שם לב להכחדה יומיומית הנמצאת ממש מתחת לאפינו.

תיקנים – התבונן מעבר למה שאתה רואה!

כמעט ואין תיקן שפגש בבן אדם ובמיוחד בשטח מגוריו, וחזר לביתו\קינו\ביובו כשהוא בריא ושלם. יתירה מכך. ברגע שראינו אחד מהם ווידאנו שאין מדובר בתמר מהלך. הזמנו את המדביר על מנת ש"ירפא את הנגע". מה שמפליא פה, היא העובדה שלמרות השמדתה יומיומית של תיקנים, הם עדיים כאן. חיים, נושמים ובועטים. הדבר מתאפשר עקב תכונה נפלא שלהם לאכול ולעכל כמעט כל חומר גלם הקיים בעולם. בטבע הם יאכלו מה שהטבע מזמן להם, ובשטחים מיושבים גדולים ככל שיהיו הם ניזונים מהכל…. כן כן… מהכל… החל כמובן מזבל, קרטונים, בדים וכלה במאכלים הרקובים ביותר ואף גללים של חיות אחרות. במילים אחרות… התיקנים הם ה- I ROBOT   הטבעי שלנו ומהווים חלק מתהליך המחזור הטבעי והנפלא שלנו. אז רגע לפני שאתם דורכים עליו, תזכרו: א. לא תכחידו אותו לעולם. ב. מישהו מוכן להחליף אותו בתפקיד?!

עכברים – חמודים או מזיקים..

רגע לפני שאתם מזמינים לוכדי עכברים חשוב שתדעו… גם העכבר המצוי מהווה חלק בלתי נפרד מתהליך הניקוי הטבעי של הסביבה שלנו אך לעומת מזיקים אחרים. הוא מהווה פגיעה קשה בכל מקום אליו הוא מגיע. ראית עכבר אחד, ראית משפחה שלימה המסתתרת מאחריו. לעכבר יש תכונה שאינו אוכל לבד אלא קורא לכל בני המשפחה. אין דבר כזה נזק נקודתי של עכברים, מושבת עכברים יושבת על שכונה שלימה ולא על בית אחד. העכברים אוכלים כמות המהווה כ 10% ממשקל הגוף שלהם, הודות לתאבון גדול, יכולת להיכנס ל"כל חור", חלוקה שווה של ארוחות וחילוף חומרים מהיר ומזוהם. העכבר מהווה אחד מגורמי העברת המחלות הגדול בסביבה. 

מכירים את גברת סלמונלה?  

מתברר שהיא חברה טובה מאד של העכברים והם מפזרים אותה בכל מקום. הנזק שמושבת עכברים יכולה לגרום לעסקים מתחום המזון הוא בלתי הפיך וגורמים לסגירה שלהם בלי שום ייסורי מצפון.

תרומת ענק לתחום הבריאות

מאידך, ענף המחקר והרפואה חב לעכבר תודה ענקית. הודות למאפיינים גנטיים שיש לעכברי המעבד, מתאפשר לחוקרים לבדוק יעילות של תרופות, חומרים כימיים ושאר נסיונות שנעשו ונעשים שהמתנדב הראשון להיות הנסיין שלהם הוא ידידנו העכבר.

עוד כתבות מעניינות:

מדריך טיולים קיצי לשומרי כשרות

טיול בקיץ מציע הזדמנות יוצאת דופן לחקור יעדים חדשים, להיטמע בתרבויות שונות ולהירגע מהשגרה היומיומית, במיוחד בימים טרופים אלה. עם זאת, עבור רבים מאיתנו, שומרי הכשרות, תכנון טיול קיץ כרוך ביותר מבחירת יעד והזמנת טיסות. הוא דורש שיקול דעת זהיר כדי להבטיח שחוקי הכשרות, הפרקטיקות הדתיות ואורח החיים הכללי היהודי יכובדו. כאן תכנון מראש הופך לא רק למועיל אלא לחיוני.

construction
כלכלה ומסחר

כיצד ניתן לקדם פרויקט תמא 38 תוך שמירה על בטיחות מרבית?

לנוכח האיום של רעידות אדמה בישראל, תוכנית תמ"א 38 הפכה לנושא מוכר בקרב הציבור והביאה לשינוי בכללי המשחק בכל הקשור לחיזוק מבנים והתחדשות עירונית. עם זאת, בעלי נכסים וקבלנים נתקלים לעיתים קרובות בקשיים בהשלמת פרויקטים אלה בקצב הרצוי, אחת הסיבות לכך היא על מנת לא לוותר על הבטיחות הנדרשת.

צילום
טכנולוגיה ודיגיטל

כיצד ידע פורמלי משפר את כישורי הצילום מעבר לרמות חובבניות?

בעולם העצום והמתפתח ללא הרף של הצילום, הוויכוח בין הערך של ידע פורמלי לבין הגישה הגולמית והבלתי מסוננת של צילום חובבני נמשך. בעוד שלשניהם יש את היתרונות שלהם, הבנת החשיבות של ידע בצילום יכולה לשפר משמעותית את כישוריו של הצלם מעבר לרמות חובבניות.